Violin

Strygerne er fundamentet i det klassiske symfoniorkester, men de er også fremragende soloinstrumenter. Violinen er den mindste i gruppen, den er et melodiinstrument og bruges i mange forskellige sammenhænge, bl.a. klassisk, pop, rock, jazz og folkemusik. For at få glæde af at spille selv og sammen med andre er det vigtigt, at du fra starten lærer at holde instrumentet rigtigt og at skabe en god klang.

For at opnå et godt resultat skal du være indstillet på at øve dig hjemme, og du skal være indstillet på at deltage i Kulturskolens lille orkester, der øver i Hobro.

Violiner fås i adskillige små størrelser. Du kan derfor begynde i en tidlig alder.

Undervisningen tilbydes som soloundervisning eller holdundervisning.

KLASSISK SAMMENSPIL FOR ALLE
Alle der spiller et klassisk stryge- eller blæseinstrument har mulighed for at deltage gratis i Det Lille Orkester.
Alle sammenspilstilbud er gratis for instrumentalelever.