Trommer

Trommesæt
Rock - funk - latin - jazz - hiphop - heavy - fusion!

Vi starter op med nogle nemme rytmer, der kan bruges til mange pop og rock numre. Her spiller du trommer sammen med din underviser, som måske spiller på en guitar, trommer eller bas til det du spiller. Eller du spiller til noget musik, vi finder på YouTube . Du må  gerne komme med ønsker om hvilket musik vi kan arbejde med.
Flere gange igennem sæsonen kommer du til at spille sammen med andre elever , der spiller på andre instrumenter, men også andre trommeelever.

Du får også lært at spille efter noder, men prøver hele tiden at lære rytmerne udenad. Med tiden laver du dine egne rytmer og måske en trommesolo. Hvis du har lyst kan vi også spiller på andre rytmeinstrumenter end trommesættet.

Fortsætter du i længere tid, vil du lære om flere forskellige slags musiktyper, teknikker, svære rytmer, musik og noder. Faktisk kan vi sammen gøre dig klar til at søge op til optagelsesprøve til musikkonservatoriet, hvis det er din ambition, men så skal der arbejdes hårdt ! Det vigtigste er dog at have det sjovt med musikken; det bliver man glad af, og så er det ikke så svært at få lært noget trommespil!

Undervisningen tilbydes som soloundervisning og holdundervisning.

Djembe
Djemben er en afrikansk tromme. Vi lærer noder, arbejder med de traditionelle soloer, forskellige traditionelle rytmer ? desuden laver vi vores egne rytmer og soloer, og arbejder også med improvisation.

Soloundervisning og holdundervisning à 25-50 min. pr. uge.

Bodhrân
Bodhrân er en irsk ramme tromme med hånd og stik. Her lærer vi de specielle teknikker der anvendes på denne tromme. Vi tager udgangspunkt i den traditionelle irske folkemusik, men arbejder os videre ud til flere genre (rock, pop worldmusic mm..). Vi lærer også noder.

Soloundervisning og holdundervisning à 25-50 min. pr. uge.