Billedkunst 1

For elever i 1.-4. klasse der kan lide at udfolde sig kreativt

Billedværkstedet er et trygt og eksperimenterende rum, hvor fantasien slippes løs. Igennem sjove øvelser og opgaver opstår nye ideer til at skabe egne værker. Den enkelte elevs fantasi og personlige udtryk støttes og udvikles, således at tilliden til egen formåen styrkes. Samtidig vægtes fællesskabet og den gensidige inspiration højt.

Vi arbejder med billedkunst i bred forstand dvs. - at eleverne i løbet af et år vil få erfaring med og kendskab til forskellige materialer og teknikker, herunder tegning, maleri, collage, mixed media og skulpturel formgivning. I løbet af året vil vi besøge andre kunstudstillinger og arrangere vores egne med besøg af familie og venner.

Undervisningen veksler mellem bundne opgaver og frie eksperimenter. Den enkelte elev mødes i øjenhøjde samtidig med, at underviseren trækker på sin egne erfaring som udøvende kunstner. Vi er max 12 elever på et hold

Kulturskolen bestræber sig på at danne hold efter alder; dog at dette ikke altid er praktisk muligt, og der kan derfor forekomme hold med aldersspredning.

Billedkunst 1
For 1.-4. klasse