UNDERVISNING

Billedkunst 2

For elever i 5.-10. klasse, der ønsker at udtrykke og udvikle sig kreativt

På dette hold er der mulighed for at gå i dybden med tegning, maleri, mixed media, collage og skulpturel formgivning, samt udvikle større kendskab til billedkunstens elementer som farvelære, komposition, lys, skygge, perspektiv og dybde.

Billedkunstlokalet er det trygge og eksperimenterende rum, hvor fantasien kan slippes løs. Gennem sjove øvelser og opgaver opstår nye ideer til at skabe egne værker. Den enkelte elevs fantasi og personlige udtryk støttes og udvikles, således at tilliden til egen formåen styrkes. Samtidig vægtes fællesskabet og den gensidige inspiration højt.

Undervisningen veksler mellem bundne opgaver og frie eksperimenter, og der hentes inspiration fra såvel nulevende som afdøde kunstnere. Den enkelte elev mødes på egne præmisser samtidig med, at underviseren trækker på sin egne erfaring som udøvende kunstner.

I løbet af året vil vi besøge andre kunstudstillinger og også arrangere vores egne med besøg af familie og venner. Vi er max 12 elever på et hold.

Kulturskolen bestræber sig på at danne hold efter alder; dog at dette ikke altid er praktisk muligt, og der kan derfor forekomme hold med aldersspredning.

Billedkunst 2
For 5. -10. klasse

Vælg ønsket hold / undervisningssted og tryk tilmeld:
Tilmeld