Dans

Danseteater Hobro

Danseteater for 3.-5. klasse

Hvad laver man, når man går til danseteater? Til danseteater leger vi med dansen. Vi laver holdøvelser, koreografi er og bruger teknikker inden for diverse stilarter fx moderne, ballet, hip-hop, funk, mm.

Vi øver os i forskellige danse, som vi viser for publikum – præcis som mange kender det fra andre dansehold. Den store forskel er, at vi bruger dans og musik til at fortælle historier og skabe stemninger, når vi laver forestillinger.
Fantasi, leg og dans smelter sammen, når vi laver forestillinger som fx ”Snedronningen”, ”Skyggen” og ”Drømmebilleder”.

Til danseteater har vi det altså ikke bare sjovt, men udvikler både vores evner inden for dans, samarbejde og kreativitet.

Danseteater for 6.-10. klasse

Hvad laver man, når man går til danseteater? Til danseteater lærer man forskellige teknikker inden for diverse stilarter fx moderne, ballet, hip-hop, funk, mm.

Vi blander stilarterne på kryds og tværs og øver på koreografi er, som vi viser for publikum – præcis som mange kender det fra andre dansehold. Den store forskel er, at vi bruger dans og musik til at fortælle historier og skabe stemninger, når vi laver forestillinger.
Undervisningen er sammensat af holdøvelser, teknik og koreografi og med tiden vil eleverne få mulighed for at prøve kræfter med at skabe deres egne koreografi er.

Vi har altså en ret fri tilgang til dans, hvor der både er plads til læring, seriøsitet, sjov og kreative eksperimenter.

Alle hold foregår i Kulturskolehuset i Hobro

Vælg ønsket hold / undervisningssted og tryk tilmeld:
Tilmeld