Musikalsk legestue

Musikspirrevipperne

Musikalsk Legestue 1 - 5 år:
'Musikspirrevipperne' er vores musikalske legestuehold for børn 1-5 år. Alle oplevelser er ledsaget af sanglege, sange, remser og rytmer. Vi bruger vores fantasi, og børnenes initiativer er med til at forme, hvad der sker.

Børnene føres, via legen, til at lære om musiske grundelementer som puls, rytme, periode og melodi. På den måde har vi tryghed i et velkendt repertoire, som vi starter med, men der vil også komme nye sange.

Vi lærer om musiske grundelementer som puls, rytme, periode og melodi. Vi bruger vores fantasi og børnenes initiativer er med til at forme, hvad der sker. Forløbet er både for nye elever og elever der fortsætter. Børnene kan både deltage med forældre og/eller bedsteforældre (eller anden voksen som barnet har en stærk tilknytning til).

Barnet får sammen med sine forældre eller en anden voksen et musikalsk sprog, som de kan være fælles om. Når børn hører musik eller rytmer, begynder de spontant at synge, danse og eksperimentere med lyd. Jo mere børn har leget, danset, spillet og bevæget sig i de tidlige år, jo bedre kan de mærke sig selv og deres omverden senere hen. Musik kan med andre ord få stor betydning for barnets identitetsdannelse og udvikling, blandt andet på det sproglige og sociale område.

Vi har hold i både Arden og Hobro, og vi forventer at starte op i uge 37.

Holdundervisning: 30 gange á 45 min.