Talentelever synger og spiller på instrumenter på scenen

Om Musikerlinjen

Musikerlinjen er for dig mellem 15-20 år, der har særlige ambitioner inden for musikkens verden! Her har vi fokus på det kunstneriske aspekt af at være musiker. Formålet er at videreudvikle talenter til at skabe og fremføre musik, og du kan glæde dig til at spille en masse koncerter og også indspille din egen musik.

Sammen besøger vi også en række koncerter og deltager på ekskursion. Vi har blandt andet været til koncert i Aarhus Musikhus, Musikkens Hus i Aalborg og i den lokale jazzklub ’Jazz Hobro’. Musikerlinjen deltager årligt i et regionalt talenttræf med de øvrige talentklasser i regionen – med workshops, masterclasses og koncerter.

Er du interesseret eller har du spørgsmål?
Så kontakt vores talentkoordinator Mads Houe Sørensen via nedenstående link.

• Soloundervisning i hovedfag (40 min. ugentligt i 34 uger pr. sæson)
  • Sammenspil (60 min. ugentligt i 30 uger pr. sæson)
  • Flexfag og projekter (90 min. i 30 uger pr. sæson)

Flexfagene vil hovedsageligt kredse om vigtige temaer inden for entreprenørskab og kunstnerisk udvikling - derudover vil der være plads til at efterkomme elevernes ønsker inden for andre tematikker. Som en del af forløbet vil de unge lære om og arbejde med lydproduktion.

Der er max 8 elever pr. hold, og det er et 2-årigt forløb.

Når du er optaget på Musikerlinjen har du fri adgang til at anvende øve- og studiefaciliteterne i ’Ishuset’ i Hobro. Soloundervisningen foregår så vidt muligt på hhv. Mariager, Hadsund og Arden skoler, samt i Kulturskolens lokaler i Hobro. Holdundervisningen gennemføres der, hvor flest elever er tilmeldt.

I videoen møder du talentklassen, som spiller et nyskrevet nummer 'Fortrydelsesret'.

Optagelsesprøver

For at blive optaget på Musikerlinjen skal du bestå en optagelsesprøve. Til optagelsesprøven skal du spille et stykke efter eget valg på dit hovedinstrument og evt. et stykke på et andet instrument. Derudover vil der være en test i hørelære og teori og vi slutter med en samtale omkring forventninger mv.

Frist for tilmelding til optagelsesprøve: 26. maj 2023
Afvikling af optagelsesprøve: 2. juni 2023 (fra kl. 14.00)