Cello

Celloen har et stort register og spiller både de dybe bastoner og de høje melodier.
Den bruges meget til klassisk musik, men mange unge cellister benytter den også i rytmiske bands.

Vi begynder med små melodier og efterhånden vil du opleve, at celloen er et meget smukt soloinstrument.
Ud over den almindelige undervisning, spiller vi også i Kulturskolens lille orkester.

Celloelever - både begyndere og øvede - er også meget efterspurgte i Nordjyllands Ungdomssymfoniorkester (NUS), hvor der er mulighed for sammenspil i et stort orkester.

Der findes celli i flere størrelser - derfor kan man sagtens starte i en tidlig alder.

Undervisningen tilbydes som soloundervisning eller holdundervisning.

KLASSISK SAMMENSPIL FOR ALLE
Alle der spiller et klassisk stryge- eller blæseinstrument har mulighed for at deltage gratis i Det Lille Orkester.
Alle sammenspilstilbud er gratis for instrumentalelever.