Lungekor

Syng med i et af vores Lungekor!

Mariagerfjord Kulturskole har to lungekor med i alt 70 sangere, som alle har nedsat lungefunktion.

Korene laver mange opvarmningsøvelser og sørger for at få brystkassen til at blive smidig med udstrækningsøvelser, så musklerne omkring lungerne bliver mere fleksible. Der er fokus på at få den dybe og sunde vejrtrækning til at fungere både når de synger samt til hverdag. Korene har også meget fokus på det sociale og griner meget sammen.

De synger primært danske folkesange, årstidssange og gamle klassikere., dog kan der snige sig en nyere sang ind hist og pist.

Maj-Lis Hoffer Henriksen

Mariagerfjord Kulturskole, Christiansgade 1, 9500 Hobro OG Hadsund Kulturcenter, Kirkegade 2-4, 9560 Hadsund.

Mandag kl. 10.30 - 12.30 i Hobro
Torsdag kl. 12.30 - 14.30 i Hadsund

Man kan frit møde op til Lungekoret i Hadsund, dog er det en god idé at kontakte kontoret i forhold til mødetidspunkt eller eventuelle ferieperioder etc. Til Lungekoret i Hobro skal man melde sig til INDEN man møder op, da vi har venteliste. Man kan ringe eller skrive til kontoret på lokje@mariagerfjord.dk eller ringe på 97115720

Det er gratis at synge med i lungekoret.