Billedkunst

Billedkunst Mariager

Billedkunst på Mariager Skole er for alle, der kan  lide at udfolde og udtrykke sig kreativt gennem billedkunst.

I løbet af året får eleverne erfaring og kendskab til forskellige materialer og teknikker som tegning, maleri, collage og skulpturel formgivning. Undervisningen veksler mellem bundne opgaver og frie, individuelle projekter, hvor den enkelte elev mødes i øjenhøjde af underviser Maria Leer, der trækker på egen erfaring som udøvende kunstner.

Fælleskabet og den gensidige inspiration vægtes højt, ligesom vi vil opsøge relevante kunstudstillinger og også afholde vores egne udstillinger for familie og venner.
Vi er max 12 elever på holdet.

Mariagerfjord Talentklasser

Gå i 7.-9. klasse i Mariagerfjord Talentklasser og kombiner din skoledag med talentundervisning i billedkunst.